söndag 28 augusti 2016

Instruktioner till 9A v.35 och v.36

I biologin så har jag sett att inte alla är klara med uppgifterna i Edpuzzle. Det har väl börjat smyga sin in lite sjukdom gissar jag. Vi gör så här:

Första lektionen v.35  så gör de av er som inte är klara med EDPUZZLE klart det. Ni som är klara skriver istället ett MAIL till eva.bjerding@skola.morbylanga.se och berättar om 2 saker som ni tycker fungerade bra och 2 saker som fungerade dåligt i år 7-8 undervisning i kemi/biologi. Jag undervisade inte er då. Så jag är nyfiken. Vilka arbetssätt tycker ni om osv? Har ni haft ett muntligt prov ngn gång? Känner ni er säkra när i ska laborera? Jag tror ni förstår vad jag är ute efter.

Andra lektionen v.35 och hela v.36 så börjar vi med att ni tittar på filmen "The Island" om ni inte har börjat med detta ännu. Det tar 2 lektioner att titta på filmen. Filmen ligger i en back med hörlurar vid mitt skrivbord. Det finns DVD-spelare i klassrummet. Så ni i klassen behöver bara visa för vikarien var filmen finns.

Här är frågorna som ni sedan tar en KOPIA av och delar med mig i DRIVEN v.36

Att se klart filmen och skriva sina tankar gör ni v.36. Tid finns i skolan till detta. Jobba inte hemma.

Genetik handlar om mycket etik -dvs att man funderar på vad som är rätt och fel och motiverar varför man tycker att just det man tycker är rätt eller fel. Jag vet att ni i SO:n ofta pratar om etik när ni läser om lagar. Tex är det rätt att genomföra en abort? Kan en människa var mera värd än en annan människa? Varför kan inte Kungen fällas för ett brott?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.